En cours de chargement...
- Vrei sa spui ca Marcian Bura ar putea fi autorul acestui. ? - izbucni comisarul-?ef Dinu Varlam ?i se bloca, fiindca orice calificativ parea un cli?eu rasuflat pentru priveli?tea macabra, din fa?a lui.Întrebarea era retorica, nimeni nu se sim?i obligat sa-i raspunda. Abia acum pricepu ce sugestiv se exprimase Vlad Zira, la telefon - "un masacru de film horror". Nu era nicio exagerare. Avea în fa?a ceva ce cu pu?in timp în urma, trebuie sa fi fost onorabila mutra a unui om.
Frumos, urât, banal sau cum o fi aratat individul la origine, tot ce ramasese din capul lui putea fi caracterizat drept un "rest cefalic", subluxat din vertebrele gâtului la impactul cu gloan?ele ?i lasat sa atârne, într-un man?on de tendoane, piele ?i ?uvi?e de par, naclait de sânge. Craniul arata ca un bol hârbuit, a?ezat în echilibru instabil pe crengile unui tufi? pitic, intrus el însu?i printre radacinile contorsionate ale batrânului frasin.
Bolul macabru oferea un soi de gelatina din secre?ii ?i umori, în care pluteau farâme de ?esut cerebral macerat în parte, zdren?e de mu?chi ?i tendoane albicioase, cioburi din oase, cartilagii ?i din?i. Imposibil sa faci o legatura între persoana distinsa cu numele de Marcian Bura ?i acest tablou demen?ial, ce parea inspira?ia împinsa la extrem a unui Caravaggio autohton.- Marcian Bura a facut asta? - repeta siderat ?i, aparent, la fel de neluat în seama.
Vlad Zira nu mai era prin zona. A?a cum îl ?tia, fusese u?urat sa scape de priveli?tea de aici, chit ca nici la vila Bura nu-l a?tepta vreun moment agreabil. Nu e u?or sa comunici familiei asemenea ve?ti, sa-?i ?ii firea în haosul general doar ca sa pânde?ti reac?iile fiecaruia, ?tiind ca oricare din ei poate fi implicat într-un fel sau altul ?i sa tragi ni?te concluzii cât mai obiective, la sfâr?it.
Imaginea era greu de suportat chiar ?i pentru indivizi hâr?i?i ca ei. Varlam î?i desprinse ochii de pe bizarele rama?i?e umane ?i cauta instinctiv în jur o fa?a de om normal, indiferent a cui, de care sa se aga?e un moment. Nu vazu decât fe?e posomorâte, palid-cenu?ii în lumina dimine?ii ?i aproape imobile. Cu to?ii se mi?cau pe pilot automat, ferindu-se sa se priveasca unul pe altul ca sa nu-?i vada propria expresie, fiecare pe chipul celuilalt.
Executau cu o sila prost mascata ce aveau de facut, erau însa eficien?i ?i bine roda?i ?i încercau sa schimbe cât mai pu?ine cuvinte, de parca astfel ?i-ar fi conservat energia. Era singurul mod în care dupa ani de zile, înva?asera sa faca fa?a monstruozita?ii umane rasfirate între cauza ?i efect, ca în fa?a acestui trup fara via?a. Varlam î?i aprinse cu gesturi automate o ?igara ?i trase în piept primul fum din afacerea asta afurisita, care nu prevestea nimic bun, daca nu oferea o solu?ie rapida.
Cu alte cuvinte, daca se va dovedi altceva decât parea la prima vedere. Într-un caz de crima urmata de sinuciderea vinovatului, de obicei mobilul faptelor se învârte?te în jurul crimei. Sinuciderea devine în aceasta conjunctura un act explicabil, o consecin?a a remu?carii, a spaimei de repercusiuni, a nevoii de peniten?a ?i a?a mai departe. Marcian Bura era însa un personaj aparte ?i ceva nebulos, greu de structurat chiar ?i ca simpla intui?ie, îi spunea ca mai degraba în sinuciderea lui decât în crima, ar trebui sa caute cheia tragediei.
Spre deosebire de motivul crimei pe care-l ignorau total, cel al sinuciderii parea macar sugerat. Adevarat ?i ca orice supozi?ie se lovea involuntar, de personalitatea speciala a presupusului criminal sinuciga?. O prezum?ie de care erai obligat sa ?ii cont, de?i risca sa-?i manipuleze ancheta.- Po?i sa aproximezi ora fiecarui deces ?i intervalul dintre ele? - se adresa medicului lor legist, care executa tot felul de manevre asupra trupului incapabil sa se opuna.
Aplecata u?or asupra cadavrului, Lucia Udrea încorda u?or umerii ?i spinarea, fara sa se întoarca. Semn ca auzise, dar va continua sa se între?ina pe moment doar cu reportofonul aga?at de gâtul ei, ...